
Vlad Neagu, născut și crescut în Brașov, s-a mutat la București după ce a absolvit facultatea de Inginerie a Lemnului din Brașov, cum menționează cu umor pe site-ul facutedinlemn.ro.
„M-am mutat în București să fiu inginer, că vezi Doamne, umblă câinii cu covrigi în coadă pe-acolo. După o vreme, mi-am dat seama că tot Brașovul mi-e mai drag, așa că am făcut cale-ntoarsă spre munți și aer curat.”
De câțiva ani, s-a reîntors la pasiunea care îi creștea în subconștient, dezvoltând brandul Făcutedinlemn, care a evoluat de la un hobby popularizat pe rețelele de socializare la o mică afacere desfășurată în timpul liber.
„Visul meu din acest moment este, ca al oricărui om pasionat, de a transforma această pasiune în timp într-un job full-time, din care să pot să mă întrețin și pe mine, dar și pe familia mea”, a declarat Vlad Neagu în cadrul emisiunii ZF Afaceri de la Zero.

Parcursul în antreprenoriat nu a fost simplu, deoarece, deși avea o diplomă în domeniu, nu știa cum să înceapă.
„Primul contact cu strungul de lemn a fost un filmuleț de pe YouTube, pe care l-am văzut în 2018. Am rămas hipnotizat și nu am putut lăsa telefonul din mână până nu s-a terminat. De atunci, am început să urmăresc obsesiv filmulețe cu acest meșteșug – woodturning, iar în mintea mea știam deja că vreau și eu să fac asta, nu doar să-i văd pe alții cum fac. Cu cunoștințele și rudele pe care le am în zone rurale, unde se încălzește în continuare cu lemne, mi-am spus că jumătate este rezolvat – am asigurat materia primă. E ca și cum aș fi găsit un ștergător de parbriz pe jos și m-am gândit că acum trebuie să mai fac rost doar de restul mașinii”, explică Vlad pe făcutedinlemn.ro.

„Am fost norocos că aveam o magazie în spatele curții. Ulterior, mi-am cumpărat un strung și câteva dălți. Cred că am început cu un buget de circa 2.000-2.500 lei. În timp, așa cum se întâmplă cu orice pasiune, a devenit din ce în ce mai costisitoare; ai dorința de a îmbunătăți produsele și de a avea unelte mai performante. Acum, ar fi greu să fac un calcul, dar cred că am investit peste 7.000-8.000 de euro”, explică Vlad Neagu în emisiunea ZF.
Bineînțeles, contorul nu s-a oprit, spune Vlad; continuă să facă investiții pentru a dezvolta atelierul. Făcutedinlemn are acum o gamă variată de produse, de la cutii cu capac, boluri din lemn, desfăcătoare de bere, până la vaze și ceasuri din lemn. Produsele sunt disponibile pe site-ul propriu făcutedinlemn.ro, dar Vlad Neagu este activ și pe rețelele de socializare Facebook și Instagram.
„Am participat la târguri în trecut, dar acum nu mai pot din cauza lipsei de timp și a mutării din București în Brașov, ceea ce a dus la o oarecare piedică, având în vedere că m-am ocupat de alte lucruri. De asemenea, piața de târguri din Brașov este mai restrânsă, nu sunt atât de multe târguri precum în București.”

Printre comenzile importante primite a fost una de 15 obiecte din lemn, venită de la o companie din Cluj care a expus mai multe produse realizate de artizani locali într-o clădire nouă.
„Îmi place să lucrez la strung, cu lemnul, dar cred că ce îmi place CEL MAI MULT este să salvez lemnul. Să iau un bustean care stă la unul sau la altul, gata să fie pus pe foc, și să-l transform în ceva frumos, care, pe cât posibil, să semene cu o formă de artă. Și mai ales, să dăinuie zeci de ani de-acum înainte”, spune brașoveanul.
În continuare, el își propune să promoveze mai mult brandul și să achiziționeze un atelier mai mare.
„Intenționez să fac mult mai multe bijuterii și să pătrund în piața bijuteriilor din lemn și rășină. De asemenea, vreau să fiu mai disciplinat în ceea ce privește postările pe social media. Am realizat că, degeaba sunt postări, dacă nu există engagement cu publicul țintă.”