In vizor

Centura orașului Comarnic este realizată în proporție de 55%. Este posibil ca de la sfârșitul acestui an, coada din traficul spre Brașov să înceapă „doar” de la Sinaia



Începând din acest an, ne-ar putea fi mai ușor să reducem timpul pierdut în trafic pe Valea Prahovei. Potrivit directorului general al CNAIR, Cristian Pistol, există șanse reale ca varianta ocolitoare a localității Comarnic (6 km) să fie finalizată până la sfârșitul anului 2025. Astfel, este posibil ca aglomerația din trafic să nu se mai formeze de la Nistorești, ci doar de la Sinaia, din cauza blocajului din Bușteni.

„Sunt încrezător că ele (n.red. – lucrările) vor fi finalizate foarte repede. Aceste două variante ocolitoare – și cea de la Comarnic, și cea de la Azuga-Bușteni – sunt realizate prin protocol cu Consiliul Județean Prahova. Din discuțiile purtate cu dl. președinte al Consiliului Județean (n.red. – Vigiliu Nanu), acesta m-a asigurat că cele două proiecte reprezintă o prioritate și pentru Consiliul Județean și am toată încrederea că acei constructori sunt suficient de bine mobilizați să finalizaze lucrările, cel puțin pe Comarnic, lucrare care este acum avansată”, a declarat Cristian Pistol, director general al CNAIR, la Gândul Exclusiv.

Modificări la proiectul tehnic inițial

Conform lui Cristian Pistol, CNAIR a oferit „tot sprijinul instituțional pentru continuarea lucrărilor”, iar prin Ministerul Transporturilor a asigurat resursa financiară necesară finalizării acestora.

Potrivit presei din Prahova, Virgiliu Nan – președintele Consiliului Județean Prahova – a semnalat unele deficiențe pe șantierul centurii Comarnic, fiind necesare exproprieri suplimentare pentru realizarea unor ziduri de sprijin și, implicit, modificări la proiectul tehnic inițial.

În prezent, lucrările sunt finalizate în proporție de 55%. Centura orașului Comarnic are o lungime de 6 km și va contribui la decongestionarea traficului de pe DN1, accesându-l prin intersecțiile unde sunt prevăzute sensuri giratorii de dimensiuni adecvate.

Pasaje rutiere la Sinaia și Predeal și pasaje pietonale subterane

De asemenea, pentru fluidizarea traficului pe DN 1, pe Valea Prahovei sunt planificate și 4 pasaje rutiere.

„Pasajele acestea se vor executa. Evident că impactul celor două pasaje de la Sinaia, Nord și Sud, și cel de la Predeal, la intersecția cu drumul de Râșnov, vor ajuta foarte mult în fluidizarea traficului, dar prioritare sunt cele două variante ocolitoare. Pot să vă asigur că și pentru pasajele denivelate avem tot ce ne trebuie, inclusiv resursa financiară pentru realizarea acestora”, a concluzionat Cristian Pistol.

Pe lângă aceste măsuri de fluidizare a traficului, planul include și construcția a 5 pasaje pietonale subterane (cu lift și scară rulantă) pentru a înlocui trecerile de pietoni existente – Piața Comarnic, Primăria Comarnic, Bușteni, strada Telecabinei, Poiana Țapului, strada Urlătoarei și Predeal, strada Panduri.