In vizor

Scoți mașina din viteză la semafor? Greșeli frecvente și ce trebuie să faci pentru a evita uzura prematură a componentelor mașinii



Te-ai întrebat vreodată dacă ar trebui să scoți mașina din viteză la semafor? Deși decizia pare simplă, mulți șoferi fac greșeli care pot afecta performanța și durabilitatea vehiculului. Iată câteva greșeli frecvente întâlnite la semafor și sugestii pentru a le evita, fie că ai o mașină cu transmisie manuală sau automată.

Un număr mare de șoferi circulă cu mașina în oraș, ceea ce duce aproape întotdeauna la un trafic intens, la viteze mici, implicând multe opriri și plecări de pe loc, ceea ce exercită o presiune mare asupra ambreiajului.

Mulți șoferi rămân la semafor cu pedala de ambreiaj apăsată și tranziția în treapta întâi. Aceștia avansează câțiva metri, apoi se opresc din nou, preferând să țină ambreiajul apăsat în loc să scoată și să bage din nou în viteză. Acest obicei are două efecte negative: oboseala piciorului și uzura accelerată a ambreiajului. Aceleași probleme se pot întâlni dacă ești obisnuit să pleci de pe loc în rampă fără a folosi frâna de mână sau folosind treapta a doua pentru a porni.

Așadar, pentru mașinile cu transmisie manuală, se recomandă scoaterea din viteză de fiecare dată când te oprești. Cu cât pedala de ambreiaj este apăsată mai mult timp, cu atât uzura componentelor transmisiei este mai rapidă. Din păcate, aceasta este o greșeală frecvent întâlnită la șoferi.

În ceea ce privește vehiculele echipate cu transmisie automată, specialiștii recomandă să nu scoți mașina din viteză atunci când ești oprit la semafor.

Când conduci o mașină cu transmisie automată, schimbările de viteză sunt efectuate de sistemul vehiculului. Din acest motiv, tu, ca șofer, utilizezi doar două pedale: accelerația și frâna. Ambele sunt conectate la sistemul de ambreiaj, care, în funcție de viteză și sarcină, schimbă în mod automat în treapta corespunzătoare. Atunci când te oprești complet și ții piciorul pe frână, motorul este deconectat automat”, a declarat un instructor auto pentru promotor.ro.

Specialiștii recomandă ca, atunci când ești oprit la semafor sau în trafic, să menții vehiculul în D (Drive) dacă ai o mașină cu transmisie automată.

Sistemul este destinat să funcționeze automat. Așadar, cu cât tranziția dintre D și P (Park) sau N (Neutral) este mai frecventă, cu atât uzura va fi mai accentuată. Ideal este să menții mașina în Drive de la pornire până la parcare”, explică un mecanic auto.

În concluzie, stilul de conducere ar trebui să fie adaptat tipului de mașină pe care o conduci. În cazul vehiculelor cu transmisie automată, este esențial să se mențină în D. În schimb, pentru mașinile cu transmisie manuală, este important să scoți din viteză de fiecare dată când te oprești.