In vizor

O bancă a fost amendată de OPC pentru că a poprit mai mulți bani din salariul unui client decât permitea legea



Banca Comercială Română a fost sancționată cu 35.000 de lei de către Protecția Consumatorului, întrucât a poprit din salariul unui client o sumă mai mare decât cea permisă de legislație. Reprezentanții băncii susțin că nu aveau informații despre sursa banilor și că au acționat conform solicitării unui executor, însă instanța nu a acceptat această apărare.

Amenda impusă BCR în februarie 2024 de către Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor – CJPC Prahova a fost cauzată de o plângere a unui client care a reclamat că întreaga lui salariu a fost poprită, depășind limita legală de o treime, conform datelor analizate de Profit.ro.

În plus, după ce clientul a făcut demersurile necesare, banca i-a oferit doar 90 de minute pentru a efectua plățile către companiile de utilități sau pentru a folosi sumele rămase după ce s-au efectuat viramentele poprite, conform unei motivări a Judecătoriei Sectorului 6, unde banca a contestat decizia, dar a fost respinsă în prima instanță.

Contul curent al clientului a fost poprit pe 21.12.2023 pentru o datorie de aproximativ 28.500 de lei la cererea unui executor judecătoresc. Banca a transferat întreaga sumă a salariului clientului, în valoare de 965 de lei, deși Codul de procedură civilă stipulează că veniturile salariale nete pot fi urmărite doar până la o treime.

Banca admite că a poprit întreg salariul, dar a precizat că a acționat doar ca terț-poprit și că poprirea nu reprezintă un produs responsabil de bancă, neavând informații despre originea sumelor, întrucât contul nu era unul special. Astfel, toate sumele încasate în acel cont au fost transferate automat către un cont colector de popriri și ulterior către organul de executare prin operațiuni automate. Mai multe detalii, pe profit.ro, aici.