In vizor

CNIR vrea să plătească aproape 20 de milioane de euro pe studiul de fezabilitate al autostrăzii Brașov


Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a anunţat că a înregistrat, astăzi, cererea de finanţare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Braşov-Bacău”, având ca scop obţinerea de fonduri nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027. Valoarea totală estimată a cererii de finanţare este de 97,08 milioane lei (inclusiv TVA).

„Compania Naţională de Investiţii Rutiere S.A. a elaborat şi depus, astăzi, aplicaţia de finanţare pentru proiectul „Elaborare studiu de fezabilitate autostrada Braşov-Bacău”, în vederea obţinerii finanţării nerambursabile în cadrul Programului Transport 2021-2027, Prioritatea 1 – Îmbunătăţirea conectivităţii primare rutiere, Obiectiv Specific RSO 3.1 Dezvoltarea unei reţele TEN-T, reziliente la schimbările climatice, inteligente, sigure, durabile şi intermodale. Obiectivul proiectului este realizarea studiului de fezabilitate pentru autostrada Braşov-Bacău, inclusiv activităţi conexe, cum ar fi auditul de siguranţă rutieră”, a declarat compania.

Aplicaţia de finanţare a fost trimisă către Autoritatea de Management din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, cu o valoare totală estimată de 97.082.000,32 lei (inclusiv TVA), din care contribuţia Uniunii Europene din FEDR se ridică la 32.653.387,89 lei, reprezentând 40% din suma eligibilă, restul de 64.428.612,43 lei fiind asigurată de Bugetul de Stat al României (60% din valoarea eligibilă plus TVA).

Contractul de finanţare pentru acest proiect va putea fi semnat după finalizarea etapelor de evaluare şi selecţie, conform prevederilor Ghidului Solicitantului pentru Programul Transport (PT 2021 – 2027).

Valoarea contractului pentru realizarea studiului de fezabilitate al Autostrăzii Braşov-Bacău este de 81 milioane lei, cu o durată de 24 de luni, începând din septembrie 2024. Prestatorul, Consitrans S.R.L., dispune de cinci utilaje pentru foraje geotehnice în judeţul Covasna, în zona oraşului Târgu Secuiesc, având realizate peste 3000 de metri liniari de foraje. Studiul de fezabilitate va include: Studiu şi Proiect Geotehnic, Studiu Topografic, Studiu Arheologic, Documentaţie de Mediu (Acord de Mediu). Acest studiu este necesar pentru definirea traseului final al autostrăzii viitoare şi pentru estimarea costurilor pentru etapele succesive de proiectare şi execuţie.

Sectorul Braşov-Bacău (162 km) al Autostrăzii A13 va fi conectat cu viitoarea Autostrada Sibiu-Făgăraş-Braşov printr-un nod de mare viteză în zona localităţii Codlea, iar în zona Bacăului, la Răcăciuni se va lega de Autostrada Moldovei -A 7. Proiectul face parte din coridorul de conectivitate „Carpatia” şi este inclus în Planul Investiţional al României 2021-2030.