In vizor

Trenul metropolitan al Brașovului regândit, în vederea accesării unei finanțări europene. Trasee spre Sânpetru și Codlea, dar și cu o prelungire spre zona industrială Ghimbav și aeroport

Tren metropolitan.jpeg

Proiectul Trenului Metropolitan Braşov va include în prima etapă două rute de transport feroviar: pe direcţia Stupini, respectiv Codlea, după cum au precizat autoritățile județene.
Astfel, în cadrul şedinţei săptămânale de lucru cu echipele de specialişti de la Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov, Sucursala Regională CFR Braşov, Primăria Braşov şi Consiliul Judeţean Braşov, a fost definită tema de proiectare pentru realizarea documentaţiei tehnice necesare accesării fondurilor europene disponibile pe Programul Transport 2021-2027.

Potrivit reprezentanților CJ Brașov, într-o primă fază ar urma să fie funcționale traseele Braşov – Stupini, cu construirea unui pasaj pietonal spre Sânpetru în zona cartierului Subcetate, respectiv Gara centrală – Bartolomeu – Codlea, cu prelungirea liniei de cale ferată spre zona industrială Ghimbav şi cu puncte de oprire la parcul industrial, aeroport şi platforma AEROTEC.

Ce se va putea finanța cu bani europeni

„Pe ambele trasee vom utiliza infrastructura feroviară existentă, dar vom include în proiect electrificarea porţiunii dintre Braşov şi Codlea, precum şi extinderea cu o linie simplă electrificată, în lungime de 4,3 km, spre zona industrială Ghimbav. Deoarece ghidul de finanţare prevede că investiţiile în linii de cale ferată noi pot reprezenta maximum 15% din valoarea proiectului, suntem obligaţi să ne concentrăm pe valorificarea infrastructurii feroviare existente şi acest lucru îl vom face în primă fază. Pe lângă investiţiile amintite, în proiect vom prevedea şi costurile cu operaţionalizarea rutelor, inclusiv achiziţia de garnituri de tren”, a explicat președintele CJ Brașov.

Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Braşov lucrează deja la caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate necesar implementării Trenului Metropolitan Braşov.