In vizor

270 de kilometri de autostradă și drum expres sunt în licitație pentru demararea lucrărilor. Brașovul așteaptă, deocamdată, finalizarea studiului pentru șoseaua de mare viteză spre Bacău



Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR) a inițiat, în primele 10 luni de activitate, proiecte de autostrăzi și drumuri expres cu o valoare estimată de 38 miliarde de lei, conform unei postări de pe pagina de Facebook a companiei.

„De la începutul activităţii CNIR, în primele 10 luni de mandat (aprilie 2024 – ianuarie 2025), conducerea executivă a Companiei a demarat proiecte de autostrăzi şi drumuri expres atât de necesare şi aşteptate. Concret, au fost lansate şapte licitaţii pentru construirea a 270 de kilometri de drumuri de mare viteză, contracte estimate la 38 miliarde lei (aproximativ 7,6 miliarde euro)”, se arată în postare.

Astfel, sunt în desfășurare, în diferite etape, șapte licitaţii publicate în SEAP pentru proiectarea şi execuţia a 270 de kilometri de autostradă şi drum expres (cinci loturi, cu o lungime de 143 de kilometri pe Autostrada „Unirii” – A8 Târgu Mureş – Iaşi – Ungheni, în procedură de depunere sau evaluare a ofertelor). Practic, celor cinci loturi de pe A8 li se adaugă contractele pentru construirea Drumurilor Expres Focşani – Brăila şi Bacău – Piatra Neamţ.

Proiectele spre Brașov, în așteptare

De asemenea, sunt în desfășurare cinci licitaţii pentru supervizarea lucrărilor de proiectare și execuție pentru patru loturi ale Autostrăzii Unirii (A8), precum și supervizarea pentru Drumul Expres Focşani – Brăila (cu o valoare de peste 300 milioane lei), licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate „Drum de mare viteză Bucureşti – Giurgiu”, precum și contractul pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate al Autostrăzii A13 Braşov – Bacău.

Pe lângă proiectele proprii ale CNIR, unele obiective au fost preluate de la Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), în special cele concentrate în zona Moldovei, proiecte la care au contribuit „atât colegii din CNAIR, cât şi ONG-urile direct interesate de dezvoltarea infrastructurii rutiere”, precizează reprezentanţii CNIR.

„În continuare, CNIR va prelua şi alte obiective majore de infrastructură rutieră, obiective care se vor regăsi în prima strategie de dezvoltare a infrastructurii de transport rutier a CNIR pe termen lung, mediu şi scurt, ce va fi adoptată de către Consiliul de Administraţie al CNIR. Şi noi, cei de la CNIR, ne dorim să implementăm cât mai repede proiectele, dar toate lucrurile trebuie făcute cu responsabilitate tehnică şi financiară şi cu respectarea termenelor din legislaţie”, a declarat directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, în postare.