
Hipermarketul La Cocoş din Braşov, deschis în weekend-ul trecut, a atras 11.200 de vizitatori în prima sa zi de operare, înregistrând vânzări de 864.000 de lei (aproximativ 173.000 de euro). Compania a raportat un total de 5.323 de tranzacţii, ceea ce indică o medie a bonului de 162 de lei, conform calculelor realizate de ZF pe baza datelor furnizate de companie.
„Am avut un număr neaşteptat de clienţi. Rezultatele au fost cu mult peste aşteptări”, a declarat Iulian Nica, fondatorul companiei româneşti, în acţionariatul căreia au intrat BERD şi fondurile de investiţii CEECAT Capital şi Morphosis Capital.
Investiţia pentru magazinul din Brașov s-a ridicat la aproximativ 6 milioane de euro, dintre care 2,7 milioane de euro au fost destinate amenajării şi mobilării, iar restul de 3,2 milioane de euro au fost alocate pentru stocurile necesare aprovizionării. Oficialii companiei estimează vânzări de 50 milioane de euro pentru acest magazin în 2025.

La Cocoș este o afacere antreprenorială relativ tânără, primul magazin fiind deschis în urmă cu un deceniu, la Ploieşti. După ce businessul iniţial a ajuns la dimensiuni considerabile, Iulian Nica a replicat modelul în Bucureşti, cel mai competitiv oraș de retail din România, dar și cel mai mare. În 2022, a fost inaugurat al treilea magazin La Cocoș, tot în Ploiești.
Hipermarketul are pe rafturi aproximativ 10.000 de produse, cu prețuri aplicate „în cascadă”:
„Acest concept este primul care a introdus prețul în cascadă. Acesta oferă posibilitatea consumatorului final să acceseze prețul în funcție de cantitatea cumpărată. Nu vă gândiți la cantități mari, totul pleacă de la preț pentru o bucată, preț pentru mai mult de trei și preț pentru mai mult de șase. Noi nu avem oferte cu preț pentru un palet sau preț pentru mai mult de o sută. Mai exact, cantitatea este cumva accesibilă unui grup, unei familii mai numeroase, unor asocieri de persoane care cumpără la pachet”, a explicat directorul executiv La Cocoș.